På Proshop hittar du tusentals och åter tusentals produkter inom elektronik och hemutrustning. På Proshop kan du till exempel hitta datorer, tillbehör, produkter för smarta hem och mobiltelefoner. Företaget växer år efter år och är för närvarande verksamt i 8 länder med över 300 anställda. Tack vare deras erfarenhet och stora kapacitet kan du köpa många välkända märkesprodukter i webbutiken. De skickas på ett säkert och professionellt sätt. Det är möjligt att prenumerera på nyhetsbrevet så att du blir först med att få reda på rabatter och kampanjer. Produkterna beskrivs i detalj så att du vet exakt vad du köper och vad du kan förvänta dig av dem. Enligt egen utsago använder hundratusentals kunder årligen denna webbutik, som fortfarande drivs från Danmark, där den också startade 1993.

Alla omdömen
Antal omdömen: 4 Betyg:2 VARNING! PROPSHOP SÄLJER BEGAGNADE PRODUKTER TILL NYPRIS! LÄS NEDAN! Köpte en datorskärm för drygt 12 000 kronor. Det första jag reagerar på när jag hämtar ut skärmen på mitt postombud är att skärmens kartong inte är skyddad med något slags emballage. Proshop har bara klistrat fast en fraktsedel direkt på kartongens originalförpackning och sedan skickat iväg den. Det kändes ärligt talat väldigt oprofessionellt, och inte värdigt en high end-skärm som den jag beställt.
0
0 Du har redan röstat!
Betyg:2 Blackmailing Jag skriver för att uttrycka mitt djupa missnöje med den service jag har fått i samband med min senaste reklamation av en laptop. Jag köpte laptopen från er med förväntningen att få en pålitlig produkt och snabb support under det ettåriga garantin. Tyvärr har min upplevelse hittills varit mycket besviken och har orsakat betydande störningar i mitt arbete.
0
0 Du har redan röstat!
Betyg:2 Fruktansvärt dåligt Fruktansvärda kan ta hur lång tid som helst för leverans inget ansvar. gör lite som dom vill . sänder inga meddelande du får själv jaga beställningar är snabba att ta betalt ….. Lämna detta företag ,,,,, finns massor andra som säljer och levererar bättre ,men svårt o hitta någon som gör det sämre
0
0 Du har redan röstat!
Betyg:2 Trasig vara Fick en trasig vara, de säger att det är jag som hanterat varan felaktigt.
0
0 Du har redan röstat!
Tack för att du skickar in din omdöme!Oscar
Det andra jag genast reagerar på är att nämnda kartong är i slitet och dåligt skick. Inte enbart på grund av det faktum att Proshop inte ens lagt den i något emballage, men också för att det satt rester av minst två gamla fraktsedlar på kartongen som efterlämnat sig två stora klibbiga ytor. Det var tydligt att skärmen tidigare har skickats till åtminstone två andra kunder, som man får förmoda därefter skickat tillbaka skärmen till Proshop. Jag ser också genast att den tejp som ska försluta kartongen är bruten och att någon öppnat kartongen innan jag. Förutom att nämnda tejp inte är hel är liksom kartonglocket slitet och böjt i kanterna som om det öppnats och stängts flera gånger. Redan här fick jag en mycket dålig magkänsla. Extremt tråkig upplevelse när jag betalat en stor summa pengar för skärmen och länge sett fram emot att hämta ut den.
Det blev inte roligare när jag öppnade kartongen. Om produkten gav ett begagnat intryck från början var det inget mot vad som väntade efter att jag öppnat kartongen. Samtliga mindre plastpåsar som låg där i, alltså där diverse kablar och tillbehör ligger i, var precis som den stora kartongen brutna. Alla var öppnade och Proshop har inte ens ansträngt sig för att försöka dölja att det är en begagnad produkt de sålt till mig. Kablarna som låg i de sprättade plastpåsarna var också slarvigt ihopknövlade och inte prydligt rullade som kablar alltid är när man köper en ny produkt. Till och med den medföljande instruktionsboken var knövlig och använd.
De större skyddande plaststyckena som omgav skärmen och dess fot var slarvigt ihoptejpade med markeringstejp(!). Det såg ärligt talat förskräckligt ut och det var helt uppenbart att någon tagit vad man har hemma för att bara få ihop plasten igen. Och när jag väl fått fram själva skärmen ur denna hemska härva av markeringstejp syntes tydliga fingeravtryck på skärmen. Än en gång stod det klart och tydligt att fler än jag hanterat skärmen innan jag. Att resterna av de gamla fraktsedlarna dessutom talar för att skärmen skickats fram och tillbaka flera gånger får en genast att ifrågasätta om skärmen ens fungerar. Varför har tidigare personer skickat tillbaka den? Hur länge har de använt den och till vad? Frågorna blir många och oron mycket påtaglig.
Det som beskrivs ovan är såklart under all tänkbar kritik. Det stod ingenting alls på produktsidan på hemsidan om att skärmen tidigare är använd, eller säljs som någon slags fyndvara eller dylikt, utan den såldes som ny produkt till nypris. Och det jag tog emot var inget annat än en renodlad BEGAGNAD produkt, och Proshop har inte på något sett kommunicerat detta till mig.
Deras så kallade ”kundsupport” är dessutom ett renodlat skämt. Det tar 6 dagar för dem att svara på mail, och på deras hemsida står det KONSTANT att deras telefonsupport är ”tillfälligt” stängd. Har varit in där dagligen för att försöka ringa dem om det här eländet, men det är aldrig någon skillnad.
Efter att jag öppnat min datorskärm och insett att jag just blivit lurad, och ovetande köpt en begagnad produkt till nypris, mailade jag naturligtvis Proshop, med bifogade bilder på hela historien. I mailet var jag tydlig med att jag gav dem två alternativ: antingen testar jag skärmen och accepterar den (om den fungerar såklart), men endast under förutsättning att jag får tillbaka en ansenlig del av priset jag betalat för den. Eller att de genast betalar tillbaka varenda krona jag betalat och dessutom skickar mig en fraktsedel så att jag kan skicka tillbaka skärmen till dem. Jag var tydlig med att jag vill ha m...
Laith
För att sammanfatta:
Efter att ha märkt att F-tangenterna inte fungerade korrekt eftersom Fn Lock-knappen blockerade dem, skickade jag omedelbart tillbaka laptopen för reklamation.
Jag väntade tålmodigt i en vecka utan någon uppdatering. När jag ringde blev jag försäkrad att problemet skulle lösas inom en dag eller två.
Trots detta, efter ytterligare 10 dagar utan någon kommunikation från er sida, ringde jag igen idag, den 4 september, och fick veta att jag behöver betala 315 SEK för servicen, trots att laptopen fortfarande är under garanti. Dessutom fick jag veta att ingen fel hittades.
Denna process har varit oacceptabelt långsam, ineffektiv och kostsam—både i form av förlorad tid och de potentiella kostnader ni nu ber mig betala. Detta är helt oacceptabelt, särskilt med tanke på att jag har rätt till garantiservice.
Jag begär följande:
Full återbetalning av 315 SEK, eftersom jag har garanti och denna avgift inte ska åläggas mig.
En snabb återlämning av min laptop i fullt fungerande skick.
En försäkran om att laptopen har testats och reparerats ordentligt, med detaljerad dokumentation av vad som kontrollerades och eventuella åtgärder som vidtagits.
Stefan
Elias