Telia är det största och mest kända telekommunikationsföretaget i de skandinaviska länderna. Företaget är verksamt i Finland, Sverige och Danmark. De tillhandahåller olika tjänster inom telekommunikation, Internet och TV. Det är till exempel möjligt att teckna olika abonnemang via Telia, så att priset för kombinationspaketet blir lägre. Om du till exempel kombinerar mobiltelefoni med streamingtjänster som Netflix eller HBO får du en rabatt på ditt paket. Telia erbjuder en rad olika alternativ för både privatpersoner och företag. För mer information kan du besöka webbplatsen eller kontakta vår kundtjänst.

Alla omdömen
Antal omdömen: 6 Betyg:2 Påminnelse via sms till annan person. Jag skickad en fråga till Telia den 16 aug om en sms-påminnelse och undrade om det var en scam eftersom jag inte har något abonnemang hos Telia. Jag fick inte något svar på frågan. Det visade sig så småningom när mammas telefon stängdes av att det var en påminnelse till henne.
0
0 Du har redan röstat!
Betyg:10 Använd telecom-jätten Telia men tänk om du får tråkiga icke relevanta svar! Hej kära kunder!!
0
0 Du har redan röstat!
Betyg:2 Bemötande Många kontakter med kundtjänst. Inget intresse att utreda ärendet. Mest intresserad av att ej ta någon form av ansvar. Bedrövligt!!
0
0 Du har redan röstat!
Betyg:2 De lurade min 90-åriga far med bluff faktura De lurade min 90-åriga far. Han köpte en tv-box. Sedan visade det sig att försäljaren på eget bevåg tecknat ett 40GB mobilabbonemang. Det var i ett gammalt nummer som min far inte ens visste att han hade kvar. Vidare vet han inte vad en gigabyte är och kan inte med smartphones.
0
0 Du har redan röstat!
Betyg:2 Välj ett annat företag. Telia kund sedan många år då Telia haft oslagbar täckning. Det senaste året har det uppstått flera problem och då visar sig Telias organisation vara genial. Du får pratat med en ny person varje gång och ingen ringer tillbaka. Vi har inte kunnat surfa på mobilen utomlands på nästen en månad. Nya problem har hittats, gamla har avfärdats. Problem har lösts men det löste sig aldrig. Av ”god Will” slipper vi då betala kommande månads faktura. Det anser kundombudsmannen på Telia inte vara vara skäligt, utan generöst. De loggar som svar att det som syns på min kundsidan inte stämmer får jag inte ta del av. Välj ett annat företag. Skaffa ett kontantkort från telia om du skall vandra i fjällen.
1
0 Du har redan röstat!
Betyg:2 Telia sucks Don’t trust TELIA!
2
1 Du har redan röstat!
Tack för att du skickar in din omdöme!Vlasta Sabljak
Vi fick betala in en påställningsavgift på ca 390 kronor för att telefonen skulle sättas igång. Eftersom mamma varken har fått faktura eller påminnelser från Telia och man inte svarade på mitt mail och jag dessutom inte har blivit upplyst om att mammas påminnelser skulle skickas till mig begärde vi att få tillbaka påställningsavgiften via mail. Jag fick inte svar på mailet varpå jag ringde och talade med en handläggare som lovade att jag skulle bli uppringd vilket inte heller hände. Sedan gick jag till Teliabutiken i Lund som ringde upp någon på Telia och sa att jag skulle bli uppringd kl 16.00. Jag avbröt min shoppingrunda och gick hem för att vänta på samtalet men blev inte uppringd då heller. Efter ytterligare samtal med kundtjänst och massa väntande fick jag beskedet att dom har gjort allt rätt och att mamma inte skulle få tillbaka dom 390 kronorna. Jag hade ingen anledning att tro att påminnelsen gällde mamma. Telia fick min mailadress en gång för att maila till mig när hennes telefon skulle levereras. Någon fullmakt finns inte.
Nils Taghinejad
Klockren service har tecknat ett avtal hos telecom-jätten Telia där täckningen inte är tillräckligt bra!
Svaret de lilla företaget i Skåne fick av Telia är inte acceptabel!
Telecom-jätten menade att mandat inte fanns hos denna operatör.
Jag hoppas att Telia kommer att ändra priset för Klockren Service eller förbetrar masterna på orter kring Örkelljunga.
Görs inte detta då avslutar de lilla skånskaföretaget Telecom-jätten Telia.
Använd Telia om du vill men tänk om du får tråkiga besked där det inte är för din fördel.
Mvh / VD Nils Taghinejad på Klockren Service.
Hans Westin
Jan Ove Kenneth Larsson
Pratade med telia då jag upptäckte vad som hänt. De ignorerade mig helt (deras policy tydligen): först skickade de runt mig till 4 instanser. Den sista sa att eftersom min far betalat räkningen för det abonnemang som tecknats i hans namn helt utan hans vetskap!, gällde 2 års uppsägningstid. Detta är ju helt otroligt. Det är bedrägeri och fakturan måste väl vara en bluff faktura per definition. Jag är helt övertygad om att de blir fälld i domstol och även säljaren i Vällingby personligen.
Anmärkningsvärt är att detta förfarande helt OK, normalt och acceptabelt enligt Telia. Deras reaktion på en invändning är att helt enkelt skicka runt vederbörande i olika instanser och därefter nonchalera med motivationen att äldre personer inte kan försvara sig. I detta fall kan de det absolut, skulle med glädje driva detta så långt det bara går för att åtminstone få bort en bedragare. Men som 90-åring värderar man sin tid mycket mer och vill inte fylla den med bråk från fräcka, korkade och rent kriminella människor. De skyr man.
Är detta något du vill stödja?
Linda Wiik
Carina Filbert
Don’t trust TELIA!! Seriously!!!! This is something you will thank me for in the future!!!! DON’T TRUST ANYTHING THEY SAY!!!! On the phone or in a store DON’T TRUST THEM!!!!!!!! You might end up paying a LOT of MONEY on a LIE like I did!!!!!!!!!