Gear4music är en webbutik med ett mycket stort sortiment av musikinstrument. Vi erbjuder även studioutrustning, ljus- och ljudprodukter, DJ-utrustning och hemljud. Kärnan i sortimentet är och förblir dock musikinstrumenten. Vi säljer gitarrer, trummor och keyboards av kända märken. Nästan alla musiker kan hitta artiklar på Gear4music som passar deras personliga musikstil. Oavsett om det är en basgitarrist eller en orkesterledare. Företagets sortiment på själva webbplatsen är stort; det innehåller för närvarande över 60 000 produkter från mer än 1 000 tillverkare. Företaget grundades i Storbritannien och är numera noterat på börsen där. Företagets kundtjänst kan nås direkt via webbutiken.

Alla omdömen
Antal omdömen: 6 Betyg:2 Usel kundservice Går inte att skicka tillbaka vara. Har mailat x flera samt även ringt och de skriver/säger att det finns en offert på min sida som ska betalas in, innan jag kan få retursedel. Det är bara det att det finns ingen offert på min sida. Har påtalat detta flera gånger och när jag ringde så skulle han som jag pratade med skicka en länk som skulle ta mig till offerten. Det stämde inte! Länken tog mig endast till hemsidans inlogg! De har nu förhalat detta så pass att tiden för rätt till pengarna tillbaka passerat (försökt returnera i två veckor). Det tar flera dagar innan de svarar och med samma svar, att offerten finns på min sida. Har efterfrågat hjälp med att hitta den eftersom den inte finns där de hänvisar att den ska finnas. Kommer ta detta vidare till Konsumentverket och ALDRIG beställa från detta företag igen!
0
0 Du har redan röstat!
Betyg:2 Trots att jag har varit i deras butik & lämnat kontaktuppg, så får jag inte min mikrofon 3 månader för en reparation på en mikrofon. Borde finnas minuspoäng en stjärna är för mycket?
0
0 Du har redan röstat!
Betyg:2 Werry bad customer service I have a very bad experience as a customer of Gear4music.
0
0 Du har redan röstat!
Betyg:2 Har aldrig blivit så dåligt bemött i hela mitt 70 åriga liv Dom skickade en kabel som inte fungerade o vägrade ge mig en ny… Alltså beställ INGET från detta företag!
0
0 Du har redan röstat!
Betyg:2 Varning!! Otroligt dåligt bemött när dom digitala trummorna jag köpt inte fungerade.
0
0 Du har redan röstat!
Betyg:2 VARNING!!! VARNING!!!
0
0 Du har redan röstat!
Tack för att du skickar in din omdöme!Lena
Knut Löwgren
Borde finnas minuspoäng en stjärna är för mycket?
Jag fick en gitarrmikrofon TCX110 på min födelsedag i augusti. När jag öppnade paketet och testade mikrofonen visade det sig att den inte fungerade. Jag var till butiken i Rosersberg den 17 september för att byta ut den och fick då till svar att den skulle skickas på reparation. Nu 2 och en halv månad senare har jag trots påstötar inte fått någon mikrofon. Nu undrar jag vad ni sysslar och om ni kan få tummen ur och fixa mig en mikrofon? 3 månader för en reparation på en mikrofon tycker jag är 2 månader för lång tid och det tror jag att de flesta håller med mig om?
ordenummer: M11079647
Svar: Det stämmer inte! Jag kontaktade er för 1 månad sedan och jag har inte fått något svar. Jag har gjort väldigt klart för butiken att det är nig de ska kontakta dvs inte givaren och jag har lämnat mail och telefonnummer?
Nu har jag varit i kontakt med kundtjänst igen som säger att den skickats till den som har köpt presenten till och som troligtvis inte är hemma denna månad eller innan nästa år trots att jag väldigt tydligt givit mitt telefonnummer och och mail och att jag ville hämta i butik för att kontrollera att den fungerar. Hur svårt kan det vara att utföra detta? Kan jag nu få min mikrofon eller pengarna, så att jag kan köpa den någon annastans? Jag vill vill inte vänta en månad till!!! Den enda kontakten man får med företaget är via recensioner. Det går inte att ringa till butiken vilket borde ha varit en varningssignal.
Emma Edlund
I ordered a package with keyboard, stand, stool etc. and the product was deffekt.
I exercised the right to cancel the purchase and chose one of the return options offered by Gear4music. After several weeks the package came back to me, it had not been picked up. Then began my dealings with Gear4music’s unreliable support. They have blamed everything they could to avoid repaying what I paid. ”No right of withdrawal left”, ”the package has not arrived”, ”the return was not complete”, ”we have to check with the warehouse and call back” (which they don’t), ”must speak to a manager”, ”can’t help” , ”don’t know”, ”must call back”, ”can’t see that you spoke to someone before”, ”we have credited, it must be Klarna that is wrong”.
I have been calling 3-4 times a week for the past two months. We are talking about goods worth SEK 1,400! Today I got the value of the product refunded, but not the shipping fees they say they already helped me so much that I have to pay for those fees.
Worst company I have ever dealt with!
Mats
Henrik
Kommer ALDRIG handla av dom igen.
Magnus Holmén
Otroligt besviken på Gear4music.
En så uselt packad gitarr så det var skrattretande. Lite bubbelplast runt huvudet men sen en i stort sett helt oskyddad gitarr i en stor, tunn kartong. När jag mailar om detta så tycker Gear4music att detta är helt i sin ordning.