Företaget Allente är en svensk tv-leverantör som erbjuder hela paketet när det gäller tv. Du kan titta på alla tillgängliga streamingtjänster om du har ett abonnemang hos Allente. Alla alternativ finns på webbplatsen, där du också kan se vad som är nytt när det gäller sport, serier och filmer. Som ny kund får du ofta extrafunktioner eller rabatter som förklaras på webbplatsen. Här kan du också se alla paket som Allente erbjuder, från grundläggande till mycket omfattande. Om du tittar lite på tv kan du få ett billigt abonnemang, och om du tittar mycket på tv kan du köpa alla möjliga kanaler via Allente.
Alla omdömen
Antal omdömen: 15 Betyg:4 Bredband tv tjänst utan internett Min gamla mor har suttit utan tv sen Telenor släckt ner nu funka inget med alante box vi tog ut så vi måste få nån hem o fixa den tv hon har o se tv kanaler på hon hat utbud 1 2 4 bara min mor.ärn90 o behöver tv vart utan i 1 vecka 5 dar
0
0 Du har redan röstat!
Betyg:2 Sämsta kundservice upplevelsen någonsin . Sämsta kundserviceupplevelsen någonsin! Löften om att lösa problem, om att återkoppla etc som aldrig infrias från flertalet av deras anställda är bara för sorgligt. Nonchalansen när man återigen ringer och påtalar detta för ännu en ny person på kundsevice bevisar ju bara att detta är ”vardag” för dem och ingen som tar något som helst ansvar eller har någon närmare yrkesheder.
0
0 Du har redan röstat!
Betyg:2 Aldrig varit med om en kundtjänst/företag nånsin haft så dålig förståelse. När jag märker att internet inte fungerar hemma längre tar jag jag först kontakt med det företaget som står för fibern för att kontrollera eventuella driftstörningar, får till svar att Allente har tagit bort vårt internet.
0
1 Du har redan röstat!
Betyg:2 Samma dålig företag som byter namn varje år. Gamla system. Leder ofta till fel fakturor och påminelsen. Obefintlig kundservice. Drift störningar. Så svårt att säga upp avtalet. Måste ringa flera ggr till ett speciellt nummer under specifika tider och säkerställ att du får avtal uppsägningen.
0
0 Du har redan röstat!
Betyg:2 Värsta jag varit med om! Helt värdelöst inkompetent företag som kommer försöka sko sig allt de kan på din bekostnad. Nappade på ett erbjudande när jag köpte en tv, vilket jag ångrar mig enormt över. Erbjudandet aktiverades inte som det skulle, människorna i deras kundservice gör fel och man är tvungen att vänta tills nästa faktura för att det skall ertappad och då måste man prata med ännu en okunnig och inkompetent medarbetare som inte kan ta till sig en ärendets historik. Små enkla detaljer att åtgärda blev utdragna korrespondeser som behövde återkommande uppföljning. Som grädde på moset så tar de såklart utöver en månads uppsägningstid också betalt för påbörjat månad, i mitt fall så blir det två hela månader då jag kontaktade dem 1:a december.
1
0 Du har redan röstat!
Betyg:2 Varning oseriöst företag Allentes app fungerar väldigt dåligt
0
0 Du har redan röstat!
Betyg:2 Lurar och går knappt att säga upp Fick ringa tre fyra gånger och säga upp avtalet, vi märkte de när de bara fortsatte dra pengar på autogiro . De har bara betalt tillbaka en månad fast de sagt i telefonen att de ska betala tillbaka två. Och egentligen skulle de betala tillbaka 3 om man räknar från första gången vi ringde och sa upp. Nu snackar de om en inhavande månad + 1 månads uppsägning . Vilket de inte att någonstans i avtalet. Tar jättelång tid att komma fram om man vill säga upp avtalet men bara nån minut om man vill teckna. Läst många som blivit lurade och de fortsatt dra autogiro tror uppsägning , speciellt många äldre med dyra abonnemang de inte ens utnyttjar. De har satt i system att inte säga upp folk så de kan få in extra pengar och hoppas på att de inte märker att de fortsätter dra pengar. Riktigt uselt och fult gjort.
0
0 Du har redan röstat!
Betyg:2 Teckna inget avtal med Allente Följer ej de vi avtalat. Skickar felaktiga fakturor. Accepterar ej uppsägning. Omöjligt att få rättelse då deras kundservice har noll koll.
1
0 Du har redan röstat!
Betyg:2 Vägrar acceptera uppsägning av abbonemang Långvarig kund som skall säga upp abonnemanget. Enligt deras hemsida kan man göra detta via e-mail eller brev bland annat. Men det är inte sant!!
0
0 Du har redan röstat!
Betyg:2 Fungerar aldrig. Har ringt dom 7-8 gånger. Dåligt hårdvara. Mycket mycket klen kapacitet. Segt o laggar när man byter kanal och rör sig i systemet
0
0 Du har redan röstat!
Betyg:2 Oseriös kundvård Varit kund i 4 år då det var ”Canal Digital”. På den tiden när det var ”Canal Digital” var det bra.
1
0 Du har redan röstat!
Betyg:2 Sveriges sämsta service I över ett halvår har de struntat i att sätta igång tjänsterna. De har fortfarande inte skickat någon box eller modem. En person i kundtjänst lovar något och två veckor senare ringer de upp och säger att det inte gäller. De håller inga löften och är sedan fientliga när man försöker få rättelse. För att ”avhjälpa” sina fel är lösningen från dem att lura på en ännu dyrare abonnemang. Det sämsta företaget jag någonsin haft oturen att ha kontakt med. Jag förbannar dagen när jag skrev på för Allente.
1
0 Du har redan röstat!
Betyg:2 Under all kritik 3 veckor utan internet nu, har ringt kundservice nästan dagligen, blivit rundsticka, fått luren pålagd i örat, och hört ”det ska vara klart” och ”det tar upp till ett par dagar, sen kommer det igång”. Fruktansvärt oseriöst företag.
1
0 Du har redan röstat!
Betyg:2 Sämsta bolaget i sverige Detta bolaget har ingen kommunikation mellan kollegor. Dom säger olika saker. Några säger de är uppsagt sen visar de sig att dem säger felaktiga uppgifter till kunder.
3
0 Du har redan röstat!
Betyg:10 Jag är nöjd med servicen... Jag är nöjd med Allentes tjänst eftersom jag fick bra hjälp av kundtjänsten när jag hade problem med anslutningen. Nu fungerar allting felfritt och jag är mycket nöjd.
0
0 Du har redan röstat!
Tack för att du skickar in din omdöme!Rosemarie Sandberg
Mikaela
Kommer titta på annan lösning med tv kanalerna, Allente har fått alldeles för många chanser.
Mikael
Efter det ringer min Sambo till till er (som står på abonnemanget) hon får då till svar att vi aldrig har haft internet från Allente.
Efter ett nytt samtal med fiberleverantör som ger mig en exakt tid då Allente har slutat leverera internet ringer jag tillbaka till er.
Nu kommer plötsligt personen på kundtjänst på vad som hänt.
Vårt kombiabonnemang som vi haft sedan 2017 med både internet och TV har någon gång för ca 2 år sedan blivit enbart ett abonnemang för TV, utan att vi fått nån info eller att priset ändrats (det skulle vi sett själva på fakturaspecifikationen).
Och nu i dag var det tydligen dags att släcka vårt internet, utan någon som helst kommunikation till oss. Och vi har ytterligare 7 månaders bindningstid kvar på halva tjänsten vi köpt men för hela priset.
Man slutar ju aldrig förvånas.
Hennawy ElHennawy
Björn Kjellström
Håll er borta från Allente och sprid det till alla ni känner! Har aldrig varit med om ett svenskt företag som verkar ha satt i system predatoriska policys kombinerat med oförmåga att åtgärda sina egna misstag, och det kommer ALLTID vara du som kund som blir lidande och får betala priset. Hade gett dem 0/5 om det var möjligt och hoppas att de går i konkurs så snart som möjligt.
Johan Thornbratt
Man måste avinstaleta och hämta den dagligen för att kunna se på tv via den.
Jag tror att jag har pratat med hela företaget. De lyssnar på mina klagomål och sedan bollar de mig vidare. Jag skall bli uppringd men ingen ringer. Jag har under ett halvt år önskat komma ur avtalet men detta tycks helt omöjligt.
Jag har anmäld dem till konsumentverket. Då blev jag uppringd av Råd och Rön som berättar att Allente är ett av de mest anmälda företagen i Sverige och att de håller på med ett reportage om dem.
Jag har även anmält till Allmännareklamationsnämnden som öppnat ett ärende mot Allente.
Till på köpet så uppgav säljaren som sålde abonnemanget att jag skulle fortsätta vara kund hos Boxer som jag tidigare var och att Boxer ägs av Allente. Detta är såklart en löngn men jag gick på det.
Varna alla ni känner Allente är ett gigantiskt bluffföretag!
Marietta
Björn
Frida Grundberg
På mitt tydliga Mail om uppsägning svarar de med ett försök att ge mig rabatt, och avslutar med att poängtera att de inte bekräftar min uppsägning! Trots att de tydligt har läst den! Är det ens lagligt?
Emil
Lennie Larsson
Den 2 maj 2023 var jag kontakt med kundtjänst för att förnya mitt avtal då mitt avtal skulle löpa ut. Blev erbjuden ”premium paketet” i 3 månader för halva priset.
Om jag inte skulle vilja fortsätta att ha ”premium paketet” skulle jag höra av mig till Allentes kundtjänst innan augusti. Frågade säljaren flera gånger.
Ringde idag till kundtjänst och sa att jag vill ta bort ”Premium Paketet” för att återgå till det paket med kanaler jag hade tidigare.
Jag blev vidarekopplade till flera olika på abonnemang avdelningen. Till sist efter 1 timmes väntan kom jag fram till en man med ”Norrländsk dialekt”. Han påstår att jag har bundit upp mig i ett helt år och hänvisade mig till ”14 dagars ångerrätt.” Ja, men varför säger era säljare att jag kan be om att få plocka bort premium paketet innan det gått 3 månader?
Då svarade han spydigt: ”Så säger aldrig våra säljare till kunderna.” Det finns en inspelning där som vi får gå genom.
Jag sa: -Det är möjligt, men det är inte särskilt svårt att redigera och klippa bort vissa stycken! ”Så fungerar det inte alls sa han då.” Han sa: ”Återkom om 1 vecka!” Jag kontaktar ”ARN”. Då svarade han mig: ”Du får kontakta vem du vill, jag bryr mig inte!”
Jag ser här väldigt många som klagar och som dessutom varit med om ”liknande problem”.
Jag kommer kontakta: Aftonbladet, Expressen och andra nyhetskällor om detta företag ”Allente”.
Björn
Patrik
Andreas
Detta är de sämsta bolaget vi har haft någonsin. Vad folk än gör välj inte detta bolaget. Välj ett annat bolag som står för vad dom säger åh gör.
Finns inget bra att kommentera till detta bolag
Rebecka